content

Servicenormen

Wat u van ons kan verwachten, hebben wij vastgelegd onze servicenormen. Als u van mening bent dat wij onze normen niet halen, willen wij dat graag van u horen. Onze servicenormen passen wij regelmatig aan naar nieuwe eisen en inzichten. Daarom horen wij graag uw mening over onze normen, maar ook over andere aspecten van onze dienstverlening.

Beginnend onderzoeker

Hebt u hulp nodig bij het raadplegen van bronnen, dan maken onze studiezaalmedewerkers u wegwijs.

Inzien van stukken

Wanneer u origineel materiaal aanvraagt, hoeft u nooit langer te wachten dan 30 minuten. Een aantal documenten kunt u direct op de studiezaal inzien, zoals de gezinskaarten, naslagwerken, kleine afdrukken van foto’s van het vrije volk en foto’s van straten. Ook microfiches met daarop de burgerlijke stand kunt u direct zelf met behulp van onze leesapparaten raadplegen en scans van maken.

Bestellen van kopieën

Als u kopieën bestelt, kunt u die nog dezelfde dag meenemen. Dat geldt ook voor kopieën van bouwtekeningen. Bij grote aantallen maken wij graag een afspraak met u over de levering.

Bestellen van reproducties

De leveringstermijn voor (digitale) reproducties is twee weken. Bij een spoedbestelling is dat één week. Bij grote bestelaanvragen maken wij graag een afspraak met u over de levering.

Verzoeken om informatie

Wij handelen uw vraag of verzoek binnen drie weken af. Als u ons een e-mail met verzoek om informatie stuurt, krijgt u binnen 1 werkdag per e-mail een ontvangstbevestiging of een behandelingsbericht retour. Als u ons schriftelijk benadert, krijgt u  binnen 5 werkdagen van ons een ontvangstbevestiging of een behandelingsbericht. Indien deze termijnen onverhoopt niet gehaald worden, sturen wij u daarover bericht.

Telefonische bereikbaarheid

Het Stadsarchief is tijdens de openingsuren altijd direct bereikbaar. Bij afwezigheid van een medewerker zult u uiterlijk de volgende dag door de desbetreffende medewerker of diens collega teruggebeld worden.